Recenzja książki Logo Design Love

Rzadko zdarza mi się czytać książki związane z zawodem grafika. Powodów jest kilka. Największy problem to taki, że pozycje te bardzo szybko się dezaktualizują. Druga kwestia to taka, że coraz częściej książka stają się zbiorem treści z Internetu. Brakuje mi też komentarzy innych czytelników tak jak to wygląda w przypadku publikacji w Internecie. Jest on często świetnym uzupełnieniem artykułu. Do tego dochodzi cena. Większość książek jest droga w stosunku do tego, co oferują.

Jednak zdarzają się tytuły warte przeczytania. Jedną z takich książek jest „Logo Design Love” Davida Aireya. Miałem ją ostatnio przyjemność przeczytać i według mnie jest to pozycja obowiązkowa dla każdego grafika chcącego zostać projektantem logo i wizerunku marki.

Książka ta nie mówi o tym jak wygląda aktualna moda lub jak robić logo w illustratorze, dzięki czemu jest pozycją ponadczasową. Porusza natomiast takie tematy jak znaczenie wizerunku marki, cechy kultowego logo czy też możliwe skutki rebrandingu. Wszystkie te zagadnienia przedstawiane są na przykładach prawdziwych marek takich jak Coca-Cola czy FedEx. Poruszony jest także największy problem w pracy grafika, czyli wycena projektu i komunikacja z klientem. Omówienie tego zagadnienia jest dość wyczerpujące, co bardzo pomoże szczególnie tym, którzy zaczynają swoją karierę. Oczywiście to nie wszystko, o czym możemy poczytać. Znajdziemy kilka sposobów na walkę z brakiem weny, porady związane z projektowaniem czy też publikowaniem.

Ogólnie książka jest napisana świetnie. Dostajemy 200 stron tekstu, napisanego przystępnym językiem. Treść jest podzielona w taki sposób, że każdy podrozdział zajmuje jedną, góra dwie strony. Sprawia to, że po książkę możemy sięgnąć, przeczytać dwa lub trzy podrozdziały i odłożyć. Zajmuje to kilka minut i nie mamy wrażenia, że musimy przeczytać następny kawałek żeby zrozumieć, co autor miał myśli.

Przeczytanie „Logo Design Love” bardzo mnie podbudowało. Pokazało mi, że idę w dobrym kierunku. Problemy, jakie miewam w pracy spotykają nie tylko mnie, ale i najlepszych. Kilka wskazówek wcieliłem już w życie i mam nadzieję, że pozwolą mi być lepszym w tym, co robię.

Podsumowując książka warta przeczytania. Przyda się każdemu grafikowi zajmującemu się budowaniem marki. Warto wspomnieć, że to bestseller w sklepie Helion. Cena w porównaniu do innych książek nie jest wygórowana – 49 zł (stan na 6 luty 2011) to naprawdę nie dużo jak za kolorowe wydanie. Mam nadzieję, że przekonałem was do przeczytania tej pozycji.  Gdyby moja recenzja was nie przekonała może przekona was przykładowy rozdział, dostępny na stronie Helionu.